CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Dziennik Chojnicki 26 X 2001Trzech muszkieterów

Dziennik Chojnicki 26.10.2001

Bilans dziesięciu lat dla chojnickiej firmy Chojnickie Maszyny Transportowe jest pozytywny. Jej produkty, różnego rodzaju naczepy samochodowe, są widoczne na szosach całej Europy.

Wszystko zaczęto się skromnie, od założenia w październiku 1991 r. zakładu w wydzierżawionych pomieszczeniach w pod-chojnickich Nieżychowi-cach. Oprócz trójki właścicieli: Czesława Faryny, Ireneusza Klundera i Janu-arego Mięsikowskiego w firmie pracowało wtedy trzech pracowników. Teraz firma zatrudnia w Chojnicach i Brusach 125 pracowników.

Historia dziesięciolatka

Stoisko CMT na targach w Poznaniu
Stoisko CMT na targach w Poznaniu
Pierwsze zamówienie w 1991 roku złożyły cukrownie Ropin oraz Uni-sław. Największe zlecenie przyszło z Ukrainy w 1997 roku. Było to 12 naczep z aluminiową zabudową. W ubiegłym roku duże zamówienie złożyła firma transportowa z Litwy -dwadzieścia zestawów naczep z podwójną tyłną osią.
- Obecnie realizujemy zamówienie dla Rosjan, którzy kupią duże przyczepy Jumbo - mówi Ireneusz Klunder. - Niedawno nawiązaliśmy kontakty handlowe w Danii i Wielkiej Brytanii.
Charakterystyczną cechą naczep produkowanych przez CMT jest fakt, iż większość z nich, oprócz logo firmy zamawiającej daną przyczepę pojawia się również znak firmowy Chojnickiej spółki.

.- To najtańsza reklama naszych wyrobów - dodaje Klunder.
CMT konkuruje na polskim rynku głównie z dwiema firmami: Wielto-nem Wieluń i wrocławskim Zrembem. Czasami jednak współpracuje. Na targach w Międzynarodowych Targach w Poznaniu mieli w 2000 r. wspólne stoisko pod hasłem „Polska naczepa".
- Zmienia się przekonanie klientów - stwierdza Czesław Faryna. - Na szczęście dla nas coraz częściej odbiorcy wybierają polskie naczepy, bo są tańsze i- można je zamówić według swoich potrzeb, klient nie musi być skazany na produkt seryjny

Przy produkcji

Tą tendencję widać także w organizacji firmy. Linią technologiczna nie jest nastawiona na masową produkcję. Spółka oprócz hali montażowej posiada własną malarnię. W najbliższych dniach zostanie uruchomiona śrutownia, która zastąpi nieekologicz-ną piaskownię. W tym pomieszczeniu przyczepy i naczepy są przygotowywane do malowania. CMT mat kooperantów w całym
kraju i za granicą: zamawia osie z polsko-niemieckich spółek BPW i SAP. Koła pochodzą z firm: Dębica, Kormoran, Firestone i Continental. Sklejkę do elementów konstrukcji dostarcza Biaform z Białegostoku. Elementy aluminiowe są zamawiane m.in z Kęt oraz z firmy Fudicar. Plandeki pochodzą z Holandii.

 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe