CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Ciężarówki-Transport-Serwis-Sp. - 9/2006Dla "ponadgabarytów"

Przewoźnicy specjalizujący się w transporcie ciężkiego sprzętu i ładunków ponadnormatywnych - zarówno polscy, jak i zagraniczni - coraz częściej zamawiają w firmie CMT w Chojnicach niskopodwoziowe naczepy w różnych wersjach i konfiguracjach wyposażenia. Producent ten zasłynął z solidności wykonania tego typu pojazdów.
 
Dwie z osi tej naczepy <br />są samoskrętne, co poprawia <br />właściwośœci jezdne <br />całego zestawu.
Dwie z osi tej naczepy
są samoskrętne, co poprawia
właściwośœci jezdne
całego zestawu.

Bardzo wytrzymałe pojazdy niskopodwoziowe z Chojnic wykorzystywane są przez polskich i zagranicznych (głównie skandynawskich) przewoźników do transportowania ciężkiego sprzętu (m.in. koparki, ładowarki, walce, rozścieżacze do asfaltu itp) oraz innego rodzaju ładunków ponadgabarytowych. Standardowo naczepy te - ze względu na wielkie punktowe naciski przewożonych ładunków - cechuje wzmocniona konstrukcja ramy, która wykonana jest z wysokowytrzymałej stali. Z oczywistych względów ich podłoga też jest wzmocniona.

Naczepy mogą być zamawiane w różnych konfiguracjach - w wersjach platformowych, z burtami itp. Istnieje np. możliwość ich wyposażenia w burty w górnej lub dolnej części i stalowe poszerzenia, dzięki którym powierzchnia załadunku wzrasta do szerokoœci 3 m. Producent oferuje również naczepy rozciągane o zmiennej długości, z najazdami jedno- lub dwuczęściowymi, sterowanymi ręcznie lub hydraulicznie, z dodatkową osią samoskrętną, skrętnymi osiami z hydraulicznym systemem sterowania TRIDEC, wciągarką do maszyn, belką kontenerową, systemem wyrównania poziomów naczepy, otworami w podłodze oraz innymi elemenatmi dodatkowego wyposażenia zaproponowanymi przez zamawiającego.
 
Ta trzyosiowa naczepa ma najazdy, <br />które w razie potrzeby <br />wyrównują poziom podłogi. <br />Czyni to pojazd bardzo uniwersalnym.
Ta trzyosiowa naczepa ma najazdy,
które w razie potrzeby
wyrównują poziom podłogi.
Czyni to pojazd bardzo uniwersalnym.

Również tego lata - pomimo upałów i sezonu urlopowego - w chojnickim CMT nie próżnowano. Przeciwnie, produkcja szła pełną parą, bo klienci czekali na zamówione pojazdy. A co najważniejsze, w ostatnim czasie powstały tutaj bardzo
ciekawe produkty. Jednym z nich jest czteroosiowa naczepa typu Jumbo z najazdami (każda z osi o nośności 10 tys. kg). Służyć będzie do przewożenia maszyn budowlanych oraz innych ładunków ponadgabarytowych. Dwie z osi są samoskrętne, co poprawia właściwości jezdne całego zestawu poprzez „zachodzenie” tyłu naczepy na zakrętach oraz zmniejsza zużycie opon, a więc i koszty eksploatacji naczepy. Istnieje możliwość poszerzenia dolnego pokładu do 3150 mm, a dwuczęściowe najazdy są hydraulicznie opuszczane i podnoszone oraz przesuwane w płaszczyźnie poziomej.

Ostatnio w Chojnicach powstała również platforma Jumbo z najazdami wyrównującymi poziom podłogi, która może znaleźć zastosowanie w transportach ciągników siodłowych i konstrukcji stalowych. Ta trzyosiowa naczepa może zostaæć rozciągnięta za balkonem o 5000 mm w celu zwiększenia długości dolnego pokładu dla przewożenia konstrukcji stalowych. Aby nie ograniczać możliwości załadunkowych pojazd wyposażono w składane najazdy, które po wykonaniu
tej czynności tworzą podłogę w tylnej części naczepy. W sytuacjach, gdy na platformie trzeba przewieźć ciągnik siodłowy, wykorzystuje się zagłębienia w konstrukcji stalowej, w które wjeżdża kołami pojazd po to, aby nie przekroczyćdopuszczalnej przepisami wysokości. Ostatnia oś naczepy jest samoskrętna, co zmniejsza promień skrętu polepszając własności trakcyjne całego zestawu poruszającego się po drogach.
 
Naczepa rozciąga się o 4500 mm, <br />a ponadto ma trzy „mosty” wyrównujace <br />poziomy balkonu i dolnego pokładu.
Naczepa rozciąga się o 4500 mm,
a ponadto ma trzy „mosty” wyrównujace
poziomy balkonu i dolnego pokładu.

Trzecią z chojnickich nowości jest rozciągana naczepa Jumbo przeznaczona do transportowania różnego rodzaju konstrukcji stalowych. W celu zwiększenia możliwości przewozowych (bardzo długie ładunki) naczepa rozciąga się o 4500 mm, a ponadto ma trzy „mosty” wyrównujące poziomy balkonu i dolnego pokładu. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa podczas przewozów przewidziano możliwość wstawienia w konstrukcję obrzeży kilkanastu słupków utrzymujących ładunek w należytej pozycji. Specjalne zaczepy służą do mocowania pasów zabezpieczających z obu stron i na całej długości naczepy. Po wydłużeniu pojazdu pracuje oś samoskrętna, która zapewnia temu „jamnikowi” bezproblemową możliiwość pokonywania nawet ostrych zakrętów i ciasnych rond. Aby zapewniż należytą widoczność na drodze, z przodu i z tyłu naczepy montowane są wysuwane tablice z oświetleniem diodowym, które należy użyć wtedy, gdy ładunek wystaje poza obrys naczepy. Po zmierzchu widoczność zwiększają pomarańczowe taśmy odblaskowe umieszczone na elemencie rozciąganym.
(C)

 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe