CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Ciężarówki-Transport-Serwis-Sp. - 6/200615 lat CMT Chojnice

Na podbój obcych rynków

Chojnicka spółka CMT - producent naczep, przyczep i zabudów samochodów ciężarowych – obchodzi w tym roku jubileusz 15-lecia działalności. Kondycja firmy jest tak dobra, jak nigdy przedtem. Pęcznieje portfel zamówień, wzrasta sprzedaż, przybiera na sile ekspansja eksportowa. Producent miał dość czasu na to, aby udowodnić swoje kompetencje w projektowaniu i wytwarzaniu pojazdów i zabudów różnych typów. Szczególnie owocnie wygląda współpraca z odbiorcami ze Skandynawii. Klienci z Danii, Norwegii i Szwecji kupili w 2005 roku czterokrotnie więcej pojazdów niż rok wcześniej.
 

Jubileusze skłaniają do wspomnień. Przypomnijmy zatem, że firma CMT powstała 3 października 1991 roku. Firma będąca spółką trzech osób - Czesława Faryny, Ireneusza Klundera i Januarego Mięsikowskiego - na początku zajmowała się konstruowaniem i budową linii transportowych dla przemysłu spożywczego. Jej dziełem były m.in. systemy przenośników kubełkowych, ślimakowych czy taśmowych wykorzystanych w przemyśle spożywczym, m.in. zainstalowane w dużych cukrowniach w Unisławiu i Ostrowitem. Z czasem firma zmieniła profil produkcji i stała się dostawcą naczep i zabudów.

I trzeba podkreślić, że nie zabrali się za to amatorzy, którzy wyczuli koniunkturę w tej gałęzi przemysłu. Przeciwnie, współwłaściciele CMT budowę naczep znali "od podszewki". Przez wiele lat zdobywali doświadczenie i wiedzę
w tym kierunku pracując w przemyśle maszynowym. Dość szybko udowodnili, że potrafią to robić dobrze. Atutami produktów CMT są m.in. wysoka estetyka wykonania, trwałość przy zachowaniu niskiej masy, bezawaryjność, możliwość dostosowania do specyficznych potrzeb przewozowych.

Jakość ponad wszystko

Od wielu miesięcy praca w zakładzie w Chojnicach odbywa się pełną parą w systemie trójzmianowym. CMT ma hale produkcyjne o łącznej powierzchni ok. 4.500 m2. Najnowszą z hal oddano do użytku we wrześniu 2004 r. – jej powierzchnia wynosi 2.200 m2. W firmie wdrożono system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2000. Certyfikat jakości otrzymano 23 stycznia 2005 r.
 

Od lat niezmienna pozostaje polityka firmy, która polega na spełnianiu życzeń klienta, oczywiście w miarę możliwości techniczno-konstrukcyjnych. Wyposażone w nowoczesne oprogramowanie komputerowe biuro konstrukcyjne projektuje pojazdy zdolne spełniać najbardziej wymyślne potrzeby odbiorców. Tutaj wszystko produkuje się na konkretne zamówienia. A tych zamówień w 2005 r. wpłynęło do chojnickiej firmy najwięcej w całej jej historii. Odbiorcami pojazdów i zabudów z Chojnic są nie tylko polskie firmy transportowe, ale i wiele zagranicznych. Eksport oraz dostawy wewnątrzunijne stanowią 1/3 produkcji. Najwięcej naczep trafia do Skandynawii i Anglii.

CMT przywiązuje dużą wagę do jakości swoich wyrobów, zwłaszcza pod względem estetyki, parametrów eksploatacyjnych i trwałości. Ramy pojazdów są przygotowywane do malowania w śrutowni półautomatycznej, a następnie malowane są w komorze lakierniczej (firma ma własną mieszalnię farb). Na życzenie klienta, co oczywiście zwiększa koszty wytwarzania i cenę produktu, podwozia pojazdów mogą być zabezpieczane antykorozyjnie w technologii cynkowania. Jednak i bez "ocynku" - co sprawdziło wielu użytkowników - pojazdy CMT długo pracują bez uszczerbku na estetyce.
Paleta produktów CMT jest z każdym rokiem bogatsza - w Chojnicach próbowali już właściwie wszystkiego. Z niektórych jednak są szczególnie zadowoleni. Przyjrzymy się im bliżej.

Najbardziej cenione

Odbiorcy pojazdów z Chojnic bardzo wysoko sobie cenią naczepy wywrotki z serii CMT W 25-50. Oferowane są ze skrzyniami o długościach od 7500 do 13.000 mm i pojemnościach od 25 do 70 m3, ścianami o wysokościach 1400, 1650, 2200 i 2500 mm. Rama w postaci dwóch belek rozstawionych o 1300 mm wykonana jest z wysokowytrzymałościowej stali, a trzyosiowy zespół jezdny (3 x 9000 kg) na zawieszeniu pneumatycznym pochodzi głównie od BPW. Ogumienie ma rozmiar 385/65 R22,5. Układ hamulcowy (bębny hamulcowe o wymiarach 420x180 mm mają bezazbestowe okładziny) jest wyposażony w automatyczny regulator siły hamowania, układ ABS i automatyczny hamulec postojowy. Muldy wywrotki (oferowane są ściany o różnych grubościach) mogą być wykonane z wysokogatunkowej stali konstrukcyjnej, stali szwedzkiej o zwiększonej wytrzymałości na uderzenia oraz aluminium. Na życzenie odbiorcy szerokość wewnętrzna skrzyni może mieć wymiar "paletowy" - 2440 mm. W zależności od materiału użytego do wykonania skrzyni, wywrotki z tej serii mogą służyć do przewozu prawie każdego ładunku: piasku, kruszyw, mas bitumicznych, soli kamiennej, odpadów mięsno-kostnych, węgla, zboża itp. Skrzynia ładunkowa podnoszona jest (o kąt 44 do 52 stopni) za pomocą siłownika hydraulicznego. W wyposażeniu standardowym naczepy znajdujemy m.in. nogi podporowe, kliny pod koła, dwie pary pełnych błotników z tworzywa sztucznego, skrzynkę narzędziową, składany tylny zderzak, automatyczny zawór wypuszczania powietrza z poduszek, plandekę zwijaną na bok. W opcjonalnym wyposażeniu oferowane są m.in. dach plandekowy przesuwny z naciągiem ręcznym, mechanizm podnoszenia pierwszej osi (lub pierwszej i trzeciej), hydrauliczny mechanizm otwierania tylnej klapy, tylne drzwi otwierane na boki i do góry, centralne smarowanie, miernik nacisku na oś, ogrzewanie podłogi, przedni podest, a także zawór podnoszenia i opuszczania ramy, np. do wyrównywania poziomów podłogi skrzyni i rampy załadunkowej.
Naczepy wywrotki stalowe z serii CMT W 22-50 ze skrzyniami ładunkowymi o przekroju rynnowym przeznaczone są głównie do przewozu materiałów sypkich, kruszyw, żwiru, czy mas bitumicznych. Skrzynie wywrotek o długościach od 7500 do 9500 mm, szerokościach 2265 - 2300 mm i wysokościach ścian 1280 - 1720 mm wykonane są ze stali drobnoziarnistej o wysokich własnościach wytrzymałościowych, twardości i odporności na ścieranie. Podłogę skrzyni - w zależności od przeznaczenia pojazdu - tworzą blachy o grubościach 5 - 10 mm ze stali Domex Wear lub Hardox. Z tych samych gatunków stali produkuje się ściany boczne, które mogą mieć grubość 3 do 5 mm. Pozostałe elementy skrzyni wykonane są ze stali Domex. Mulda o kubaturze od 22 do 50 m3 ma w tylnej części klapę z zamknięciem automatycznym. Obrót skrzyni odbywa się na łożyskach w postaci dwóch kul o nośności 24-36 ton, zamontowanych w ramie. Pakiet wyposażenia standardowego i opcjonalnego jest podobny do tego, jaki oferowany jest w wywrotkach W 25-50.

Dla Szwedów

W Szwecji popularnością cieszą się naczepy uznawane w Polsce za specjalistyczne, wymagające szczególnych zezwoleń na poruszanie się po drogach ze względu na przekraczające dopuszczalne przepisami wymiary. W krajach skandynawskich przepisy drogowe są mniej restrykcyjne niż w Polsce, dlatego też po ich asfaltowych szlakach poruszają się zestawy o długościach przekraczających 18.750 mm, naczepy z ciągnikiem powyżej 16.500 mm.
Naczepa wywrotka CMT SA-30 przeznaczona jest do przewozu mas bitumicznych. Pojazd ten ma zastosowanie na drogach Szwecji i Norwegii ze względu na możliwość jazdy zestawem członowym o dopuszczalnej masie do 60 ton, jednakże uwarunkowane jest to odległościami pomiędzy naciskami na osie. Dlatego zastosowano tu przesuwne osie.
Ramę wywrotki wykonano z wysokogatunkowej stali konstrukcyjnej St53-2 (18G2A) i Domex 600. Trzyosiowe podwozie (do wyboru BPW lub SAF) ma możliwość hydraulicznej zmiany rozstawu osi o 2300 mm, a sterowanie odbywa się z kabiny kierowcy. Opcjonalnie istnieje możliwość wykonania przesuwnego czopa, zdalnego sterowania rozciąganiem osi i czopa, a także zamontowania osi samoskrętnej ułatwiającej manewrowanie na zakrętach i zmniejszającej zużycie opon pierwszej i drugiej osi.
 

Skrzynia ładunkowa w kształcie rynny wykonana jest ze szwedzkiej blachy HARDOX o zwiększonej wytrzymałości na uderzenia. Taka charakterystyka stali pozwala na zastosowanie cieńszych blach, co wpływa wydatnie na obniżenie masy naczepy i wzrost jej ładowności oraz zwiększenie żywotności skrzyni. Mulda od zewnątrz pokryta jest lustrzaną blachą nierdzewną celem stworzenia dodatkowej powietrzno-termicznej izolacji. Otwieranie i zamykanie przykrycia skrzyni plandeką, jak również tylnej klapy oparte jest na działaniu siłowników hydraulicznych sterowanych zdalnie lub z kabiny ciągnika. Warto podkreślić, że ta wywrotka może mieć wszystkie funkcje sterowane zdalnie lub z kabiny kierowcy (rozciąganie osi i czopa, wywrot skrzyni, otwieranie, zamykanie plandeki i klapy tylnej).

Nisko nad ziemią

Przewoźnicy specjalizujący się w transporcie ciężkiego sprzętu i ładunków ponadnormatywnych
- zarówno polscy, jak i zagraniczni (Dania, Norwegia) - chętnie zamawiają w Chojnicach niskopodwoziowe, 3-osiowe naczepy CMT z serii NSP-24. Niezwykle solidnie wykonane i bardzo wytrzymałe pojazdy niskopodwoziowe zapewniają spokój kierowcy i właścicielowi firmy podczas transportu koparek, ładowarek, walców, rozściełaczy do asfaltu i innego rodzaju ciężkiego sprzętu. Standardowo naczepy te - ze względu na wielkie punktowe naciski przewożonych ładunków - cechuje wzmocniona konstrukcja ramy, która wykonana jest z wysokowytrzymałej stali. Z oczywistych względów podłoga też jest wzmocniona - użyto tutaj desek o grubości 50 mm ułożonych w omegach metalowych.
Naczepy mogą być zamawiane w różnych konfiguracjach - w wersjach platformowych, z burtami itp. Istnieje np. możliwość ich wyposażenia w burty w górnej lub dolnej części naczepy i stalowe poszerzenia, dzięki którym powierzchnia załadunku wzrasta do szerokości 3 m. Producent oferuje również naczepy rozciągane o zmiennej długości, z najazdami jedno- lub dwuczęściowymi, sterowanymi ręcznie lub hydraulicznie, z dodatkową osią, skrętnymi osiami z hydraulicznym systemem sterowania TRIDEC, wciągarką do maszyn, belką kontenerową, systemem wyrównania poziomów naczepy, otworami w podłodze oraz innymi elementami dodatkowego wyposażenia zaproponowanymi przez klienta.

(C)

 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe