CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
INNOWACYJNE NACZEPY CMT- 5 / 2010

  INNOWACYJNE NACZEPY CMT

          Elastyczny profil produkcji CMT Chojnice umożliwia oferowanie klientom wszelkich zabudów na podwoziach przyczep, naczep czy pojazdów samochodowych. W skład oferty wchodzą m. in. zabudowy wywrotkowe z hydraulicznie otwieranymi burtami, przyczepy i naczepy z najazdami do transportu maszyn budowlanych i ładunków ponadgabarytowych, naczepy samowyładowcze stalowe i aluminiowe oraz naczepy typu SEMI czy MEGA. Wysoką jakość produktów potwierdza certyfikat ISO 9001:2000. W 19-letniej historii CMT Chojnice wyprodukowała wiele innowacyjnych pojazdów zaspokajających potrzeby wymagających klientów.

Przykładem tego może być tylnozsypowa naczepa samowyładowcza, wykonana na zamówienie polskiego przewoźnika. Jej główną zaletą jest możliwość bocznego załadunku. Wymiary skrzyni umożliwiają załadunek towarów umieszczonych na 26 europaletach. Rama została wykonana z wysokogatunkowej stali DOMEX, dzięki czemu zmniejszono masę własną przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości. Układ jezdny stanowią wzmocnione, przygotowane do pracy pod obciążeniem do 9 t, pneumatycznie zawieszone osie renomowanego producenta, wyposażone w hamulce tarczowe i sterowany elektronicznie układ hamulcowy. Skrzynia ładunkowa została w całości wykonana z aluminium. 

W szerszym skrzydle tylnych drzwi osadzono dodatkowy szyber, umożliwiający dokładniejsze kontrolowanie rozładunku materiałów sypkich. Lewa ściana skrzyni została podzielona dwiema parami drzwi rozwiernych o równej szerokości 2615 mm. Boczny załadunek naczepy jest łatwiejszy dzięki możliwości otwierania aluminiowych poprzeczek nad drzwiami. W podłodze skrzyni umieszczono po 8 uchwytów mocowania ładunku na stronę. Na ścianie przedniej zamontowano podest z barierkami ochronnymi, ułatwiającymi wygodne i bezpieczne zwijanie opończy. Dopuszczalna ładowność naczepy przy objętości skrzyni 43,2 m3 wynosi 27 t. Wyposażenie dodatkowe obejmować może m. in. kosz z kołem zapasowym, układ podnoszenia pierwszej osi, zawór krańcowy zabezpieczający osie przed przeciążeniem podczas wywrotu.


          W CMT powstał projekt specjalizowanej naczepy samowyładowczej do transportu okrywy torfowej, używanej m. in. do produkcji pieczarek, zarówno luzem, jak i workowanej. Podczas prac konstrukcyjnych uwzględniano informacje napływające od klienta zajmującego się produkcją okrywy. Jego doświadczenie było bezcenną pomocą w trakcie poszukiwania odpowiednich rozwiązań. Ramę naczepy wykonano ze stali niskostopowej o podwyższonej wytrzymałości, skrzynię z aluminium.

Pojazd wyróżnia się unikalnym systemem rozładunku, przez niewielki szyber znajdujący się poniżej dolnej krawędzi drzwi. Okrywa torfowa jest przesuwana w kierunku tyłu pojazdu za pomocą układu przesuwnych listew podłogowych. W tylnej części naczepy jest rozdrabniana, przechodząc między żebrami obrotowego rozdrabniacza, a następnie zostaje skierowana za pomocą przenośnika ślimakowego do wspomnianego otworu wylotowego. Tylne drzwi umożliwiają dostęp serwisowy do przenośnika ślimakowego i rozdrabniacza oraz wykorzystanie naczepy do transportu ładunków na paletach. Na prawym skrzydle drzwi umieszczono okienko dozorowe. Niecodziennie rozwiązano zasilanie urządzeń napędzających podzespoły robocze naczepy: jest ona podłączana do sieciowej instalacji elektrycznej w miejscu rozładunku. Prąd zasila silniki elektryczne napędu rozdrabniacza, przenośnika ślimakowego i pompy hydraulicznej układu ruchomej podłogi. Zaletą tego rozwiązania jest cicha praca, możliwość płynnej regulacji prędkości obrotowej oraz zamienność ciągników siodłowych współpracujących z naczepą. Sterowanie odbywa się przy użyciu przełączników na konsoli sterowniczej umieszczonej na naczepie bądź za pomocą przewodowego pilota. Taki sposób rozładunku ogranicza pracochłonność rozmieszczania okrywy na pokładach, gdzie są uprawiane pieczarki. Prosto z naczepy, okrywa o określonej wielkości brył trafia na taśmociąg urządzenia rozsyłającego ją dalej na pokłady w halach uprawowych.

color="#231f20">CMT przez lata budowało swoją markę dzięki utrzymaniu wysokiej klasy produktów i innowacyjności. Dewizą firmy jest produkcja środków transportowych w takiej wersji i wyposażeniu, jakie są wymagane przez użytkowników na rynkach różnych krajów. Potencjał ludzi, którzy tworzą firmę, jest gwarancją wyboru najlepszych i dokładnie sprawdzonych rozwiązań technicznych oraz optymalizacji ich kosztów.


 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe