CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Trailer 9/2011 ; Dwie dekady tradycji

Dwie dekady tradycji

Naczepa niskopodwoziowa
Naczepa niskopodwoziowa
3 października 1991 roku , tuż po tym gdy skończyła się epoka gospodarki socjalistycznej i przed Polakami otworzyły się możliwości uruchomienia własnej działalności gospodarczej w Nieżychowicach powstała firma, która przez pierwszą dekadę nosiła nazwę „Chojnickie Maszyny Transportowe” Faryna, Klunder, Mięsikowski S.C.

Początkowo firma zajmowała się produkcją środków transportu dla przemysłu cukrowniczego. Jednak zmieniające się realia rynku oraz posiadane doświadczenie zawodowe popchnęły właścicieli firmy w stronę produkcji pojazdów. W 1994 roku spółka przeniosła się do zakupionych budynków rozlokowanych w przemysłowej dzielnicy Chojnic, nieopodal drogi wylotowej w kierunku Świecia.

Ogromny apetyt rozwijającego się prywatnego rynku transportowego spowodował szybki rozwój firmy, która stała się jednym z pionierów polskiej specjalności jaką bez wątpienia stała się w produkcji naczep. W 2002 roku dotychczasową spółkę cywilną wniesiono aportem rzeczowym do nowo utworzonej spółki z ograniczona odpowiedzialnością „CMT” Chojnice.

Zapotrzebowanie na naczepy, przyczepy i zabudowy wymusiło w pewnym okresie uruchomienie drugiego zakładu w odległych o ok. 10km Brusach, w których powstawały podłużnice. W szczytowym okresie firma zatrudniała ponad 190 osób.

Praktycznie od samego początku założyliśmy sobie, że będziemy produkowali pojazdy i zabudowy „szyte na miarę” i maksymalnie dostosowane do tego co potrzebuje klient. U nas pięć takich samych naczep to juz seria, wyjaśnia January Mięsikowski, Prezes zarządu „CMT” Chojnice. Z tego też powodu nasze ceny są nieco wyższe od tych które mogą zaoferować klientom producenci wytwarzający naczepy standardowe. My nic nie wytwarzamy „na plac” wyjaśnia pan January.

Faktycznie, katalog pojazdów i zabudów jakie powstały przy ulicy Zakładowej 6 jest imponujący i trudno znaleźć na zdjęciach podobne wyroby.

Naczepa samowyładowcza
Naczepa samowyładowcza
Wszystko zaczęło się od najpopularniejszej na rynku naczepy plandekowej, a później nadeszły bardziej wyrafinowane zamówienia. „CMT” Chojnice oferuje zarówno naczepy plandekowe typu mega , semi i burtowe , jak również furgony z zabudową aluminiową ( także z ruchomą podłogą ), wywrotki o pojemności od 25 do 80 m3 ( zarówno stalowe jak i aluminiowe ), wywrotki trójstronne , naczepy z przesuwanymi osiami (np. do mas bitumicznych ), naczepy i przyczepy podkontenerowe , różnego typu naczepy i przyczepy niskopodwoziowe , zestawy drogowe oraz zabudowy i naczepy z żurawikami załadunkowymi.

Wymienienie wszystkich oferowanych i wyprodukowanych przez nas rodzajów pojazdów i zabudów zajęło by za dużo czasu. Oferujemy praktycznie wszystkie rozwiązania z wyjątkiem cystern, mówi Maciej Staltman, Kierownik Działu Konstrukcyjno-Technologicznego „CMT” Chojnice.

Dzięki własnemu działowi konstrukcyjnemu, dysponującemu nie tylko nowoczesnym oprogramowaniem zarówno projektującym jak również dokonującym wszystkich obliczeń wytrzymałościowych, jesteśmy gotowi dość szybko opracować dokumentację wymaganego przez klienta produktu, wyjaśnia pan Maciej.

Chojnicki producent, podobnie jak cała branża na własnej skórze odczuł niedawny kryzys w transporcie drogowym. Obecnie w fabryce pracuje około 100 osób.

Ten rok wskazuje na szczęście na to, że najgorsze mamy już za sobą. Nasz portfel zamówień wypełniają nie tylko klienci z kraju, ale tradycyjnie już możemy liczyć na przewoźników z Europy. Zachodniej mówi prezes Mięsikowski. Szczególna pozycję zajmują tu wymagający i zamawiający nietypowe na naszym rynku rozwiązania klienci skandynawscy.

Faktycznie, krótki spacer po halach produkcyjnych potwierdza słowa pana prezesa. W jednej z nich trwa montaż na podwoziach ciężarowych zabudów samowyładowczych dla klienta z Norwegii.

Tuz obok stoją pomalowane na niebiesko przyczepy-wywrotki z tandemowymi osiami i długim dyszlem , które będą wchodzić w skład zestawu. W innej hali montowane jest oświetlenie w ogromnej przyczepie plandekowej która, zgodnie z napisem będzie wozić meble w Szwecji.

Zabudowa
Zabudowa

Na placu czeka już na zabudowę nowiutki czerwony DAF XF.

Dużo wysiłku kosztowało nas przekonanie klientów ze Skandynawii, że w nieco egzotycznej dla nich Polsce można wyprodukować solidną i nowoczesną naczepę przyczepę czy zabudowę, mówi prezes Mięsikowski. Na szczęście przez te wszystkie lata jakie działamy w tej branży udało nam się zdobyć zaufanie klientów i to w tych trudnych dla branży czasach procentuje.


 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe