CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Ciężarówki Listopad 2011

WYWROTOWCY

     Chojnicka spółka CMT – producent naczep, przyczep i zabudów samochodów ciężarowych – obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia działalności. Jej produkty mają niezaprzeczalne atuty – wysoką jakość wykonania, innowacyjność, trwałość, bezawaryjność, a przede wszystkim dostosowanie do specyficznych potrzeb przewozowych. Tutaj wsłuchują się w życzenia klientów (polskich i zagranicznych) poszukujących nietypowych środków transportu i podsuwają im rozwiązania techniczne. W 1995 roku w CMT wyprodukowano pierwszą naczepę wywrotkę, a z biegiem czasu firma stała się specjalistą w ich wytwarzaniu, z dominującym udziałem tego typu pojazdów w sprzedaży.


     CMT oferuje odbiorcom bogaty asortyment naczep samowyładowczych przeznaczonych do transportu różnego rodzaju ładunków, m.in. piasku, kruszyw, mas bitumicznych, soli kamiennej, odpadów mięsno-kostnych, węgla, zboża, innych płodów rolnych itp. Oferowane są ze skrzyniami o długościach od 7500 do 13.000 mm i pojemnościach od 25 do 70 m3, ścianami o wysokościach 1400, 1650, 2200 i 2500 mm. Na życzenie odbiorcy szerokość wewnętrzna skrzyni może mieć wymiar "paletowy" – 2440 mm. Na bocznej ścianie skrzyni ładunkowej można zamontować drzwi, co zwiększa uniwersalność zastosowań, a także wyposażyć ją w plandeki zamykane manualnie lub elektrycznie. Każda naczepa jest śrutowana i malowana w komorze lakierniczej, co gwarantuje trwałość zewnętrznej powłoki.

     Rama w postaci dwóch belek wzdłużnych rozstawionych o 1300 mm wykonana jest ze stali o wysokich własnościach wytrzymałościowych, np. Domex. Trzyosiowy zespół jezdny na zawieszeniu pneumatycznym (3x9000 kg) tworzą osie produkcji BPW lub SAF wyposażone w hamulce bębnowe lub tarczowe – wybór należy do klienta.

      Skrzynie ładunkowe są wykonane ze stali lub aluminium i mają przekrój prostokątny, rynnowy lub kołowy (te ostatnie wykorzystywane są głównie przez odbiorców skadynawskich do przewozu mas bitumicznych – skrzynia jest izolowana, aby zminimalizować straty ciepła w czasie przewozu gorącej masy).

     Skrzynie wywrotek wykonane są ze stali drobnoziarnistej o wysokich własnościach wytrzymałościowych, dużej twardości i odporności na ścieranie. Podłoga skrzyni wykonana jest, w zależności od przeznaczenia pojazdu, ze stali Domex Wear lub Hardox o grubościach 5 -10 mm, a ściany boczne z tego samego materiału mają grubość 3-5 mm. Pozostałe elementy wyposażenia skrzyni wyprodukowane są ze stali Domex. Tylna klapa otwierana automatycznie podczas wywrotu może być zastąpiona przez klapodrzwi z dodatkowym otworem spustowym (używany np. do zsypu zboża). Obrót skrzyni odbywa się na łożyskach kulowych o nośności 24-36 ton, zamontowanych w ramie. CMT oferuje naczepy ze stalowymi skrzyniami typu half-pipe – przekrój rynny zmniejsza intensywność przywierania ładunków do ścian. Są przeznaczone np. do przewozu kruszywa, żwiru, mas bitumicznych.

     Lżejsze naczepy samowyładowcze mają skrzynie z profili aluminiowych o grubości 40 lub 30 mm. W każdej ze skrzyń aluminiowych istnieje możliwość wykorzystania ciepła spalin ciągnika siodłowego do ogrzewania ścian i podłogi. Na życzenie zamawiającego można zastosować, dla zmniejszenia masy własnej, aluminiową ramę podwozia – jest to opcja wymagająca dopłaty. Standardowo te naczepy mają ramę ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Dzięki dopracowaniu konstrukcji układu nośnego i skrzyni ładunkowej uzyskano i w tym przypadku niską masę własną bez uszczerbku dla wytrzymałości konstrukcji. Pojazd ze skrzynią z burtami z profili o grubści 40 mm i podłogą o grubości 7 mm zapewnia bezpieczny transport wielu ładunków, takich jak materiały sypkie, towary spaletyzowane czy płody rolne.


 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe