CMT Chojnice Sp. z o. o.
ul. Zakładowa 6
89-600 Chojnice
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ
KRS 0000114022
Kapitał zakładowy 4023000.-PLN
NIP 555-18-68-731
 
Media o nas
Ciężarówki 09/2011

 ZIEMNIAKI NA TAŚMOCIĄGU

     Chojnicka firma CMT słynie z tego, że konstruuje pojazdy zgodnie z indywidualnymi zamówieniami odbiorców. Produkcja pojazdów w pojedynczych egzemplarzach, według jednostkowych specyfikacji technicznych, jest znakiem rozpoznawczym pomorskiego wytwórcy. Powstało tutaj sporo pojazdów dla przewoźników obsługujących sektor spożywczo-rolny. Przedstawiamy jeden z nich, który został dostarczony krajowemu odbiorcy w kwietniu tego roku. Przewoźnik zajmuje się transportem ziemniaków, ale odebraną przez nią naczepę można z powodzeniem wykorzystywać do przewozu innych płodów rolnych luzem, np. buraków, cebuli czy marchwi.

     Cechą charakterystyczną tej konstrukcji jest przenośnik taśmowy umieszczony centralnie w dolnej części skrzyni ładunkowej. Taśma napędzana jest trójfazowym silnikiem elektrycznym połączonym z przekładnią ślimakową. Do rozładunku naczepy konieczne jest zapewnienie zewnętrznego źródła zasilania.

     Wykorzystanie falownika w układzie sterowania pozwala na regulację prędkości liniowej przenośnika. Ponadto uzyskuje się efekt łagodnego startu przenośnika. Za pomocą przycisków na konsoli sterującej lub pilocie zdalnego sterowania można skokowo zmieniać prędkość w zaprogramowanym wcześniej zakresie. W celu ochrony płodów rolnych przed uszkodzeniami w czasie załadunku wewnątrz skrzyni montowane są specjalne „amortyzatory upadku”. Najczęściej są to podwieszone w poprzek naczepy pasy. W ten sposób podczas załadunku z użyciem zewnętrznego przenośnika warzywa nie spadają bezpośrednio z dużej wysokości na dno skrzyni, a ich upadek jest amortyzowany. Dno skrzyni i ściany boczne tworzą lej, który umożliwia osypywanie się ładunku na przenośnik. Bezpośrednio nad nim zamontowano osłonę w kształcie daszka, tak aby ciężar ładunku nie naciskał bezpośrednio na taśmę przenośnika.

lang="pl-PL" style="MARGIN-BOTTOM: 0cm" align="justify">     Inżynierowie z działu konstrukcyjno-technologicznego CMT zwrócili szczególną uwagę na osiągnięcie jak najniższej masy własnej naczepy. Indywidualne podejście w fazie projektowania i zastosowanie stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości pozwoliły na uzyskanie masy własnej ok. 7000 kg – w zależności od wybranego wariantu wyposażenia. Układ jezdny stanowi zespół trzech osi renomowanego producenta o dopuszczalnym obciążeniu konstrukcyjnym 9 t. Układ hamulcowy EBS z funkcją RSS (Roll Stability System) oraz zawieszenie pneumatyczne zwiększają bezpieczeństwo i komfort użytkowania naczepy.

   


 

English version Wersja polska
O firmie
Punkty serwisowe
Filmy
      Media o nas
Kontakt
Nasza Oferta
Usługi
Produkty od zaraz
Naczepy
SEMI
JUMBO z plandeką
JUMBO platforma
MEGA
Specjalistyczne
Wywrotki aluminiowe
Wywrotki stalowe halvpipe
Wywrotka szczelna
Naczepa pasówka
Naczepa stalowa do złomu
Zabudowy
Skrzyniowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki trójstronne
Zestawy
Przyczepy
Tandem
Triadem
Na obrotnicy
Wywrotki
Licznik odwiedzin:

(od stycznia 2007 r.)
O firmie   Punkty serwisowe   Filmy   Media o nas   Kontakt   Nasza Oferta   Usługi   Produkty od zaraz   R-net Strony Internetowe